Klein bericht voor de grote reis - Reisverslag uit Arvada, Verenigde Staten van Hoite, Haike, Hotse & Hanna - WaarBenJij.nu Klein bericht voor de grote reis - Reisverslag uit Arvada, Verenigde Staten van Hoite, Haike, Hotse & Hanna - WaarBenJij.nu

Klein bericht voor de grote reis

Blijf op de hoogte en volg Hoite, Haike, Hotse & Hanna

05 Juli 2013 | Verenigde Staten, Arvada

De zomervakantie nadert en dat betekent dat Hoite de komende tijd lekker bij de kinderen en mij is. Heerlijk vinden we dat. Even geen huilende gezichtjes die: “Ik mis papa” uitspreken. Met de dip gaat het goed. Die hebben we gelukkig weer achter ons gelaten. We gaan er weer vol goede moed tegenaan.

Op vrijdag 14 juni hebben we ’s ochtends met ons gezin een ritje gemaakt in de Georgetown Loop Railroad, hier driekwartier rijden vandaan. Hoite had van een collega vrijkaartjes gekregen. Deze man werkt daar als vrijwilliger en krijgt elk jaar een x-aantal kaarten. Die hebben we meteen maar verzilverd. De kinderen vonden het prachtig. De rit ging door de bergen en over een brug. Het stadje zelf is al heel oud (voor Amerikaanse begrippen) met een echte western uitstraling. Erg leuk om te zien.

Nadat we een echte goede Amerikaanse hamburger hadden genuttigd voor de lunch, zijn we naar de hoogste geasfalteerde bergtop van Amerika gereden. Mount Evans. Deze ligt op 14,130 feet. Dat is zo’n 4300 meter. Op de bergtop zelf is niets te doen. Je kunt er alleen van het uitzicht genieten. De weg ernaar toe was prachtig. Af en toe deed het ons aan Ierland denken met de kronkelweggetjes en de rotsen op de berghellingen. Er waren kleine bergmeertjes en het stikte er van de bergmarmotten. De sneeuw kan op zo’n hoogte uiteraard niet uitblijven. In het dal was het 31 graden en op de top 8 graden. Snel de fleecevestjes uit de auto gehaald. Hoite kon het uiteraard niet laten om nog even te gaan zwemmen. Was ik net aan het filmen, hield de camera ermee op; lege batterij! Gelukkig deed hij het snel weer en jullie kunnen ook even meegenieten.

Op woensdag 19 juni kreeg ik nog bezoek uit Ootmarsum, Ridy en Benno Gellekink. Zij is een bekende van mijn moeder en zij en haar man zijn echte Amerika-gangers. Vanuit Denver maken ze meerdere reizen door dit continent. Na een kop koffie en Hollandse pannenkoeken zijn zij aan hun reis begonnen.

Hotse had op zondag 23 juni zijn eerste verjaardagsfeestje van zijn nieuwe vriendje, Cooper. We werden uitgenodigd bij Chuck-E-Cheese. Een speelhal waar ook gegeten en gedronken kan worden met een muis als mascotte. De cadeautjes voor Cooper werden keurig op een tafel bewaard en pas na de lunch geopend. Knap hoor, dat lange wachten. Elk kind kreeg een bakje met muntjes om in de speelautomaten te werpen. Na zo’n driekwartier was het tijd om pizza te eten en te zingen en te dansen. De kinderen werden door een fanatieke medewerkster heel hard aangemoedigd. Zie filmpje. Na twee uurtjes was het feest weer voorbij.

Vorige week ben ik naar de film geweest. En wat hoorde ik tijdens de voorstelling…een baby huilen. Dat schijnt hier dus vrij normaal te zijn. Ouders die er toch even uit willen, maar geen oppas hebben of die niet kunnen betalen, nemen gewoon hun kind in de maxicosi mee. Ik vond het wel een bijzondere film om je kind mee naar toe te nemen. The Heat met Sandra Bullock. Een actie-comedy waarin ouderwets gevloekt en getierd werd.

De zwemles van Hotse is eind juni afgelopen en hij is geslaagd voor zijn kikkervisjesdiploma. Op school heeft hij woensdag ook zijn laatste dag gehad. De juffen hadden nog een leuk fotoboek gemaakt.

Morgen komen Alex (collega van Hoite die hier vorig jaar heeft gezeten), Karin en hun twee kinderen Jesse en Nikki. Samen met hen zullen we onze reis beginnen in Yellowstone, Wyoming, waar we heel veel zin in hebben.

Ik zal proberen tijdens onze reis de weblog bij te houden met foto’s en af en toe een kort bericht.

Liefs,

Hoite, Haike, Hotse en Hanna

• 05 Juli 2013 - 09:23

Francien:

Wat gezellig om dit allemaal weer te zien en te lezen. Ga heerlijk genieten van jullie vakantie!!!
    Liefs,
    francien

• 05 Juli 2013 - 10:09

Jolanda:

Leuk verslag en leuke filmpjes en foto's.
    Geniet van jullie reis/vakantie. Wat zien de kinderen er oed uit, leuk om te zien. Een dikke knuffel van ons.

• 05 Juli 2013 - 10:44

Mabel:

Heel veel plezier en vooral veel quality time gewenst met het hele gezin!! xx

• 05 Juli 2013 - 11:27

Jose:

Hey Haik,
    leuke filmpjes, heb erg gelachen. Hotse is al aardig aan het verengelsen 'I did it'!! En dat filmpje met die vrouw hij kijkt echt zo van: het zal allemaal wel haha. Geniet lekker van jullie vakantie samen!
    groetjes José

• 05 Juli 2013 - 13:08

Ingrid:

Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Geniet van jullie vakantie!
    Groetjes Ingrid

• 05 Juli 2013 - 19:42

Hylke:

Hoite,

Je was vergeten je zwembroek uit te trekken!

Zietber super uit

Groetjes Hylke

• 05 Juli 2013 - 19:49

Hoite:

haha. ja klopt, maar vertrouwde die bergmarmotten niet ;-)

• 05 Juli 2013 - 22:26

Maria:

Lieve familie, heel veel plezier de komende reis en vergeet niet te genieten.
    Wat staan de kindjes weer mooi op de foto !!!
    Lieve groet van Maria.

• 06 Juli 2013 - 10:45

Merijn En Lisette:

Wat leuk om jullie verhalen, filmpjes en foto's te zien! Respect voor Hoite haha...
    Genietze van jullie vakantie!!!