Shutdown, Las Vegas en Halloween - Reisverslag uit Arvada, Verenigde Staten van Hoite, Haike, Hotse & Hanna - WaarBenJij.nu Shutdown, Las Vegas en Halloween - Reisverslag uit Arvada, Verenigde Staten van Hoite, Haike, Hotse & Hanna - WaarBenJij.nu

Shutdown, Las Vegas en Halloween

Blijf op de hoogte en volg Hoite, Haike, Hotse & Hanna

13 November 2013 | Verenigde Staten, Arvada

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier zijn dan weer een serie nieuwe foto’s van de afgelopen twee maanden. Er is weer veel gebeurd.

Zo hebben we de shutdown gehad van 1 tot 16 oktober, waardoor een heel deel van Amerika plat lag. Bij Hoite op het werk was dit goed te merken. Alle reizen die gepland stonden waren gecanceld. Ruim 800.000 mensen met overheidsfuncties zaten plotsklaps thuis. Nationale parken waren gesloten en websites van overheidsinstanties uit de lucht gehaald. Wel heel bizar dat zo’n groot land niet meer normaal kan functioneren door een begrotingscrisis. Enfin, gelukkig duurde het maar iets meer dan twee weken en toen kon het dagelijkse werkleven weer worden opgepakt.

In september zijn we met de kindjes nog naar een prachtig aquarium in Denver geweest. Ere wie ere toekomt, dit was fantastisch opgezet. Ook kregen we nog een show van zeemeerminnen te zien. Met uiteraard de boodschap om de zee schoon te houden. Hotse mocht nog even met ze op de foto naderhand.

Begin oktober gingen de pompoenboerderijen hier open voor Halloween. Op enorme velden liggen ontelbaar veel pompoenen die je zelf mag plukken. Dit was heel leuk om een keer mee te maken. Lekker buiten en op de achtergrond besneeuwde bergtoppen. Op zo’n boerderij hebben ze vaak ook activiteiten voor kinderen. Een doolhof in een maïsveld, springkussens en een soort van kinderboerderij. Een leuk tijdverdrijf dus.

In het dorpje Golden (hier vlakbij) hebben we nog een mooie wandeling langs de rivier gemaakt. Prachtig met de gekleurde herfstbladeren aan de bomen. De week erop hebben we een wandeling naar de top van de zuidelijke tafelberg gemaakt. Mooie uitzichten over downtown en andere delen van de stad.

En toen besloten we om een minitrip in te lassen. Net na het einde van de shutdown lag alles nog een tijdje plat en moest de drukte bij Hoite op het werk eerst weer opstarten. Op woensdag 23 oktober zijn we voor 5 dagen vertrokken met als eindpunt Las Vegas. Het was een te gekke trip, waarin we ontzettend veel hebben gezien en belachelijk veel kilometers hebben gereden. Ruim 2700 km wel te verstaan. ’s Woendags waren we vroeg vertrokken en na 8,5 uur rijden waren we aangekomen in Bryce Canyon National Park. De kindjes hadden er enorm veel zin in. Hotse begon zelfs meteen hout te zoeken voor een kampvuur, maar dat was in dit park niet toegestaan. De volgende ochtend vroeg uit de veren om de zonsopgang te zien. Het leek wel of het rode gesteente in brand werd gezet. Erg mooi. Na het ontbijt hebben we 5 km gewandeld door het park. Door regen, wind en vorst is het gesteente veranderd in een soort van spiralen, ook wel hoodoos genoemd. Ik vond het een indrukkwekkend park. En onze kleine Hanna blijkt loopbenen te hebben. Ze heeft de hele wandeling zelf gelopen. Toen we haar in de rugzak wilden zetten, schreeuwde ze moord en brand. Een pittig meisje.

Na de wandeling zijn we richting Las Vegas gereden, niet wetend dat we onderweg door Zion National Park kwamen. We hebben toen a la minute besloten om hier ook maar een overnachting te doen, zodat we de volgende dag nog een paar uur de tijd hadden om het park te zien. Van deze rotspartijen raakte je wel onder de indruk. Hoe klein en nietig ben je wel niet in vergelijking met deze reuzen. Daarnaast maakten de herfstkleuren van de loofbomen het plaatje wel sprookjesachtig. Na een korte wandeling zijn we vrijdags verder gereisd naar Sin City.

Las Vegas is een bizarre plaats. We kennen het allemaal van de film. De stad zelf is niet boeiend (middenin de hete woestijn!), maar het gaat dus om de uitgaansstraat waar geld geen rol speelt en alles overdadig is. Dit wordt ook wel de Strip genoemd. Toen we ’s middags aankwamen hebben we ons even opgefrist en de kinderen in de buggy gedaan. Met z’n vieren hebben we dit spektakel van immens grote hotels, ontelbare gokpaleizen, muziek, licht en mensen in allerlei soorten en maten, aanschouwd. Als je wilt feestvieren moet je hier zijn. We zagen Venetië in het klein, hebben gegeten onder de Eiffeltoren en we kwamen ook nog het Vrijheidsbeeld en het Empire State Building tegen. Rond acht uur ’s avonds hebben we nog wel even genoten van een prachtige fonteinshow bij het Bellagio. Wellicht ook bekend van tv.
En zo gauw de avond valt, stromen de straten vol met mensen die iets bij willen verdienen, door met je op de foto te gaan. Van meisjes in niets verhullende kleding, tot Hello Kitty’s, Mickey Mousen of zelfs een karakter van de film Hangover (deze film speelt zich af in Vegas). Maar ook het contrast is groot tussen arm en rijk. Bij sommige wegovergangen wordt je verplicht om over een soort van brug te gaan. Hier zijn ook zwervers te vinden. Hotse was weer ontwapenend en zo eerlijk als een kind kan zijn. Hij vroeg aan een vrouwelijke dakloze of ze geen huis had. Tja… Gelukkig vatte ze het goed op en kon ze er om lachen. Ook op de kinderen maakt dit grote verschil dus indruk.

De volgende dag hebben we ons boeltje weer gepakt en zijn we naar de Hoover Dam gereden (45 min vanaf Las Vegas). Een indrukwekkende boogdam op de grens van Arizona en Nevada. En toen was de puf er ook wel een beetje uit. Na een lunch hebben we de voet op het gaspedaal gezet en zijn we richting de I-70 gereden. We moesten in totaal 12 uur terug rijden, dus dat hebben we in twee dagen gedaan. Daarna moesten de kindjes wel een paar dagen bijkomen, maar dit soort uitstapjes maak je natuurlijk ook niet dagelijks.

En toen was het alweer 31 oktober. Tijd voor Halloween! Van te voren een paar pompoenen uitgesneden. Helaas hebben de konijnen (die huizen bij ons onder het trappetje van de voordeur) een tand weggevreten, maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn master piece was toch wel de heks op de bezemsteel. Die kon uiteraard niet ontbreken. Hanna wilde verkleed als prinses en Hotse als tovenaar. Verkleed in onze kostuums zijn we ’s avonds samen met Joshua (vriendje van Hotse) en zijn ouders langs de deuren gegaan voor trick or treat. De kinderen vonden het prachtig. Allebei gewapend met een emmertje in de hand om zoveel mogelijk snoep te vergaren. Het was erg leuk om te zien hoeveel werk sommige mensen ervan hadden gemaakt om hun tuin/veranda te versieren.

En nu is het alweer november. Nog maar 2,5 maand en dan zit ons verblijf in Amerika er alweer op. Tot die tijd gaan we nog even flink genieten. Vandaag zijn we door de overburen uitgenodigd voor Thanksgiving (eind november). We hebben dit jaar het geluk om alle Amerikaanse gewoontes mee te maken. Een bijzonder jaar.

Liefs, Hoite, Haike, Hotse en Hanna

• 13 November 2013 - 23:01

Muis:

Hi HHH en H,
    Wederom een pakkend en lekker geschreven verhaal betreffende jullie belevenissen. Wat wordt Hotse een grote kerel zeg...je ziet hem groeien. Dat glijden van de trap lijkt me trouwens ook wel een hele belevenis, die Hanna is ook voor de duvel niet bang. Geniet nog even van die 2,5 maand in Denver, voor je het weet zit je weer in Zwolle. Lot`s of fun and all the best wishes From Bathmen. X

• 14 November 2013 - 09:26

Laura:

Hey leuk, net alles door de telefoon gehoord en toen kwam dit verhaal in details. Geweldig wat jullie allemaal zien. Wat een erg leuke foto's zaten erbij. Je ziet de kinderen veranderen. Dat matras op de trap kwam me erg bekend voor. Deden onze kinderen altijd op de zoldertrap. Nou geniet de laatste maanden van de feestdagen en ervaar hoe die in Amerika gevierd worden. liefs van ons allemaal.

• 14 November 2013 - 10:19

Greet Breugem:

Heb weer genoten van het mooie verslag! Leuk om de kinderen zo te zien groeien! Ik vroeg me laatst al af, wanneer jullie weer hier zoude opduiken, twee en een halve maand, dat gaat snel!! Mooi op tijd voor de veranderingen aan ons pleintje, waarover bij de gemeente nog steeds druk wordt onderhandeld! Fijn dat jullie er zo goed aan toe zijn!! Houden zo en tot later!!! Greet.

• 14 November 2013 - 15:14

Leonie:

Leuk weer om te lezen en jullie benutten het jaar erg goed zo te lezen.
    Wat goed van Hotse en Hanna dat ze zulke afstanden in de auto kunnen doen.
    Die van ons jengelen al als we richting friesland gaan ;-)
    Heeel veel plezier nog de laatste 2,5 maand.

En bedankt voor jullie leuke verjaardagkaart aan ons!

Liefs Leonie en familie

• 15 November 2013 - 19:42

Tjalf:

Detmars, wat een mooie avonturen en geweldige foto's! Van de kids, maar vooral die van jou Haik ;)
    Fijn dat jullie straks weer lekker in nl zijn.
    Groeten uit een zonovergoten Amsterdam xxx

• 17 November 2013 - 11:26

Elske:

Hi,

Wat een impressive foto's weer en een mooi verhaal. Fijn te lezen dat jullie de Amerikaanse tradities nu eens van zo dichtbij mogen meemaken. Hollandse Halloween is dan natuurlijk een slappe hap vergelijken met daar. Maar goed, wij hebben St. Maarten!

Roos heeft het nog steeds over de springveer die ze eens van sinterklaas in Zwolle heeft gehad en met Sint en Piet weer in het land, komen alle herinneringen weer naar boven.

Zin jullie snel weer te zien in het nieuwe jaar! Enjoy!

Groetjes uit Diemen,

Elske & Co

• 19 November 2013 - 21:39

Marleen:

Wat fijn om weer een uitgebreid verslag te lezen. En die leuke foto's.. Fantastisch! Wat een prachtkinderen. Haike, wat zie jij er goed uit! Time flies - binnenkort terug naar Zwollywood maar nu nog even genieten! Veel liefs van Siep Drees Ruud en mij

• 26 November 2013 - 11:21

Martine:

Hi lievies, super leuk om alle jullie belevenissen te volgen. Jullie laten zien hoe mooi en divers Amerika is. Thanks for that! xxxx

• 26 December 2013 - 22:45

Juliske:

Hallo Haike, Hoite, Hotse en Hanna,
    Leuk om weer een verslag te lezen.
    Hebben jullie fijne kerstdagen gehad?
    Een hele happening waarschijnlijk in de States.
    Hier gaat alles prima. Heb weer veel tennisafspraken staan de komende weken.
    Sportief het nieuwe jaar in.

Veel plezier nog de laatste weken in Colorado!

• 04 Januari 2014 - 22:15

Theo En Ineke Lamers:

Hallo familie Detmar,

Haike, namens mijn moeder bedankt voor de mooie kaart, zij was erg ingenomen met de kaart, die jij hebt gestuurd voor haar verjaardag (19 dec.jl) Het gaat goed met moeder, ze heeft wel een paar maand last gehad van een virus, maar 't gaat al beter. Verder genieten we van jullie foto's en verslagen. Geniet er nog maar even van, die korte tijd die nog rest in America. Ook nog de beste wensen voor het jaar 2014 van Ineke en Theo Lamers en Minie van Lenthe voor jullie allemaal.

Hartelijke groeten en een goede voorbereiding gewenst voor de afsluiting daar en de terugreis naar Nederland, en hopelijk tot ziens.