Gearriveerd in Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hoite, Haike, Hotse & Hanna - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hoite, Haike, Hotse & Hanna - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Denver

Door: Hoite & Haike

Blijf op de hoogte en volg Hoite, Haike, Hotse & Hanna

07 Februari 2013 | Verenigde Staten, Denver

Lieve mensen,

Tijd voor een up-date na ons vertrek op 31 januari.
Aangekomen op Schiphol stonden onze families klaar om ons uit te zwaaien. We hebben een super vlucht gehad via Reykjavik. Zelfs de economy class had veel beenruimte en voor de kinderen werd goed gezorgd. Alles verliep voorspoedig. Alleen bij de autoverhuur waren er wat moeilijkheden. En aangezien we een lange tijd moesten wachten, werd onze auto ge-upgrade naar een aso-Amerikaanse bak, waarin je wel een gezin met 9 kinderen kwijt kunt.

De eerste twee nachten hebben we in een hotel geslapen en op vrijdag 1 februari kregen we de sleutel van ons nieuwe onderkomen. Schoonmaken en inrichten dus. En schoonmaken hebben we gedaan en nog steeds zijn we niet klaar. Vies, vies en nog eens vies. Van onze makelaar hoorden we dat Amerikanen niet van poetsen houden. Nou, dat is dus te zien. Maar al dat harde werken loont. We kunnen hier bijna van de vloer eten.

We wonen in een leuke wijk met erg vriendelijke buurtbewoners. Hotse heeft al bij het overbuurmeisje gespeeld. De tuin is gelukkig afgeschermd en binnen zijn we zo goed als klaar. Met dank aan Trees, Haike’s moeder. Zonder haar zouden we lang niet zo ver zijn gekomen en een fijne bijkomstigheid is, is dat ze heerlijk kan koken.

We beginnen de omgeving inmiddels een beetje te leren kennen met alle handige adresjes die daarbij horen. Het weer is hier tot nu toe fantastisch. ’s Nachts vriest het en overdag zitten we geregeld buiten in ons t-shirtje in de tuin. Factor 30 is zelfs niet genoeg voor onze witte snoetjes. Dat belooft nog wat voor de zomer. De luchtvochtigheid is momenteel zo’n 30% (in NL is dat tussen de 70-90%). Droge en zelfs bloedende neuzen komen bij ons voor. Wat dat betreft, wennen dus. Niet gerealiseerd dat het hier dan ook bijna nooit regent. De regenpakken dus maar meteen in een doos opgeborgen. Aan de omgeving is goed te zien wat de droge lucht voor invloed heeft. Al het gras is dor en je ziet bijna geen plantenborders in de tuinen. Gewoonweg niet te onderhouden. Ik denk dat ik m’n bloemtuintje in Nederland dan ook wel een klein beetje zal missen straks. Bloemen zijn hier ook niet te betalen. Voor 6 roosjes betaal je hier 12 dollar. Meteen maar een leuk vaasje met nepbloemen neergezet.

Hotse en Hanna hadden na een paar dagen door dat dit hun ‘nieuwe’ huis is voor de komende tijd. Hotse dacht eerst dat we nog weer terug gingen naar ‘ons eigen huis’, maar het wennen gaat ze tot nu toe goed af. Vrijdag opzoek naar een peuterspeelzaal (pre-school). Hier in Amerika mogen kinderen pas vanaf 5 jaar naar de kleuterschool. Hopelijk is er voor Hanna ook nog een plekje. Zij wordt een ‘toddler’ genoemd. Van de buren hebben we goede opvangadresjes gekregen bij verschillende kerken. Dat is hier heel gewoon, dat een kerkgemeenschap ook een soort van kinderopvang biedt. We zullen zien.

Volgende week komt Willem (broertje van Haike) nog een paar dagen en van het weekend wil het hier gaan sneeuwen.

Hieronder nog ons adres voor het komende jaar:

13828 West 66th Place
Arvada, CO 80004
USA

Tot het volgende bericht!

Dikke kus van ons,

Taco

• 07 Februari 2013 - 06:51

Loes :

Hoi hoi!!

Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan!
    Ook mooi dat het huis is ingericht
    Wanneer begin je ook alweer met je baan?

Veel succes met alles!!
    Xx Loes

• 07 Februari 2013 - 07:18

Martine:

Wauwww, ziet er goed uit allemaal! Dus jullie kunnen van het weekend gaan skieen? Lekker hoor! Xx

• 07 Februari 2013 - 08:08

Laura:

Hoi, wat fijn om wat van jullie te horen. Het was dus wel even een weekje bikkelen nadat je hier in zwolle ook al zo druk was geweest. Maar het tresultaat mag er zijn. Het ziet er gezellig uit en jullie houden het daar vast wel vol. Idd wel even wennen aan het klimaat maar wat heerlijk dat je al in de zon kunt zitten. Die missen we hier echt nog.
    Leuk dat jullie zoveel foto's mee hebben gestuurd en zo te zien hebben de kinderen het al wel naar de zin. Nou nu maar even bijkomen van een drukke periode.
    Hier gaat alles prima, ook jullie huis hier staat er nog. haha.
    Nou volgende keer even een wat langere mail.

Liefs Laura (en hans en marel natuurlijk.)

• 07 Februari 2013 - 09:09

Leonie:

Goed geregeld allemaal. Fijn dat het allemaal zo voorspoedig ging. Geniet lekker daar!
    Erg leuk om jullie zo te volgen.

x

• 07 Februari 2013 - 11:36

Fam Van Der Weg :

succes daar en goed insmeren ps mijn moeder mist je

• 07 Februari 2013 - 12:23

Karin Hoorn:

Hi there! Klinkt als hard werken met daarbij veel positieve momenten. En... allemaal zeer herkenbaar haha, kan me nog herinneren dat we even een tapijt reiniger bij de Home Depot hebben gehuurd. De foto's daar wordt ik helemaal emotioneel van, Loveland, Boulder zoveel mooie herinneringen. Al bij Dubbel Dutch geweest? Kan niet wachten, gaan tickets boeken voor de zomervakantie!! Heel veel plezier, succes en happiness xxx liefs Karin Alex Jesse & Nikki

• 07 Februari 2013 - 14:52

Joke:

Reuze leuk van jullie te horen. Vandaag is het een mooie zonnige dag hier, maar verder hebben jullie niks gemist. We missen jullie banjers op straat.
    Lekker huis, zo te zien! Geniet super van jullie nieuwe plek.
    Groetjes voor alle H's.

• 07 Februari 2013 - 15:02

Juliske:

Hallo Haike,

Wat leuk om te lezen en te zien! Jullie gaan vast een hele goede tijd te gemoed.
    Veel plezier!

Juliske

• 07 Februari 2013 - 15:12

Greet Breugem:

Fijn dat jullie goed over zijn! Zag jullie hier 's ochtends in de auto stappen en wegrijden, niet leuk! Fijn dat we op het lijstje staan voor info . Hier koud, zonnig met winterse buien. Gisteravond weer meeting gehad voor het " red de speeltuin" project. Zullen jullie daarvan op de hoogte houden. Heb het goed, jullie worden nu al gemist! Liefs, Greet Breugem.

• 07 Februari 2013 - 15:38

Martin:

Hi broertje en HHH,

Super leuk om het huis ingericht te zien. Wij zijn net weer terug uit India, maar al aan het kijken naar een datum voor een reisje naar the VS.

Have fun en tot snel natuurlijk.

Groetjes

• 08 Februari 2013 - 21:42

Miny Theo En Ineke:

wat fijn te horen dat jullie goed overgekomen zijn en al een mooi begin gemaakt hebben en
    ook dat de kinderen al gewend zijn in de nieuwe omgeving. Ik moest wel heel erg wennen
    aan mijn nieuwe hulp, want het is geen '''tweede Haike'' Leuk om jullie reisverslag te lezen.

Lieve groetjes van Miny van Lenthe

• 09 Februari 2013 - 17:10

Francien:

Dag lieve nicht en neef en achternicht + achterneef,
    Wat gezellig om het wel en wee te lezen van een deel van onze familie in Denver. Volgens mij is Trees nu weer thuis of bezig weer weg te gaan. lekker dat jullie zo gepoetst hebben, Trees genoot zeker daarvan.
    Op naar het volgende verhaal en jullie hebben hezelfde weer denk ik als hier.
    Veel succes en geniet ervan.
    Liefs,
    francien.

• 10 Februari 2013 - 18:00

Maria:

Lieve familie,
    wat leuke foto's heb ik gezien, en wat schattig de kindjes met hun koffrtje en op schiphol.
    Leuk om te horen hoe het jullie vergaat- smeuiig verhaal.
    Veel plezier daar en ik wacht op jullie volgende nieuws.
    Heb je ook een e.mail adres, zodat ik kan mailen met jullie?
    Lieve groeten ook aan Trees van Maria.

• 10 Februari 2013 - 20:58

Marleen Ruud Siep En Drees:

Hi Haike! Heel leuk om jullie op deze manier te volgen. We missen jullie wel hoor! Die vaste maandagmorgen-speel-afspraak, daar moeten we nu een andere invulling aan gaan geven. Siep kan Hotse nog niet loslaten. Hij heeft vol overgave 'jullie' vliegtuig uitgezwaaid.' En ja, natúúrlijk zijn ze via de maan gegaan, schat'. Succes met aarden, je plek en draai vinden. Genieten! Dikke zoen van ons voor jullie 4

• 10 Februari 2013 - 23:29

Klaas:

Julie beschrijving is zo levendig, dat ik het helemaal voor me zie. Een ontdekkingsreis voor jong en oud. Zie het belang van kerken in een niet-verzorgingsstaat.

Alle goeds en moedig voorwaarts, Klaas

• 11 Februari 2013 - 13:42

Johan Popping:

Erg leuk en fijn om te lezen en te zien dat het allemaal zo goed gegaan is! We blijven jullie volgen,
    geniet ervan!

Liefs johan, marije en jip.

• 14 Februari 2013 - 15:32

Aoostenbrink@gmail.com:

erg leuk om een kijkje te kunnen nemen in jullie huis. hopelijk voelt het ook al een beetje als een thuis. groetjes van alle 6 oostenbrinkies.

• 14 Februari 2013 - 16:25

Norbert En Mieke:

Hoi luitjes,

wat een leuk bericht. Goed dat alles tot jullie tevredenheid is verlopen. Het zal natuurlijk nog enige tijd duren tot iedereen aan de nieuwe situatie gewend is, maar jullie kennende zal dat wel lukken.
    Uiteraard missen wij jullie aanwezigheid, bij elke aankomst in het Zwin, oh, die zijn er natuurlijk niet.
    Als ik achterom loop gaat mijn spioneerende blik langs het huis, ramen en deuren en of niemand opvallend aanwezig is in het huis enz.
    Leuk die foto's van jullie nieuwe stekkie, Hoite voelt zich zo te zien al lekker thuis in de keuken en achter zijn buro en voor Hotse is het fijn de nieuwe omgeving te leren kennen en te ontdekken.

Nou, van hier de hartelijke groeten en tot het volgende bericht,

Norbert en Mieke